Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Als jouw vraag er niet tussen staat en je kan het antwoord niet vinden op onze website neem dan telefonisch contact met ons op via 0321 –  23 00 22 of stuur een e-mailbericht naar [email protected].

Bestellen en betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats de producten die je graag bij ons wilt bestellen in je winkelwagen via het winkelwagen icoontje. Als je jouw winkelmandje gevuld hebt met alle producten welke je graag bij ons wilt bestellen kan je doorgaan naar de afrekenpagina. Hier vul je jouw factuurgegevens in en geef je het adres op waar wij jouw bestelling heen mogen verzenden of je geeft aan dat je hem bij de afhaalbalie op wilt halen. Wanneer je dit helemaal ingevuld hebt kan je jouw bestelling betalen met een van de betaalmogelijkheden. Zodra de betaling voldaan is zit jouw taak erop en nemen wij het van je over. We gaan je bestelling zo snel en zorgvuldig mogelijk uit ons magazijn pakken en richting jou versturen of zetten hem klaar bij de afhaalbalie als je hem op komt halen.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Wij bieden onderstaande betaalmogelijkheden aan:

  • iDeal
  • Bancontact/Mister Cash
  • AfterPay
  • Creditcard

Hoe wijzig ik mijn afleveradres?

Het kan altijd voorkomen dat je per ongeluk het verkeerde afleveradres ingevoerd hebt. Neem in dat geval direct contact met ons op via 0321 –  23 00 22 of [email protected]. Zolang wij je bestelling nog niet meegegeven hebben met de pakketvervoerder kunnen wij je afleveradres nog wijzigen. Zorg er wel even voor dat je jouw ordernummer en de juiste gegevens bij de hand hebt als je contact met ons opneemt.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Het kan altijd voorkomen dat je per ongeluk een verkeerde of dubbele bestelling geplaatst hebt. Neem dan direct contact met ons op via 0321 –  23 00 22. Zolang wij je bestelling nog niet meegegeven hebben met de pakketvervoerder kunnen wij je bestelling nog kosteloos annuleren en krijg je jouw geld terug.

Als je pakketje al meegegeven is met de pakketvervoerder kunnen wij je bestelling helaas niet meer annuleren. Je kan dan het pakketje aan de deur weigeren of retourneren. De retourkosten zijn helaas wel voor eigen rekening. Dit geldt ook wanneer je een pakket aan de deur weigert.

Ik probeer mijn kortingscode toe te passen, maar hij werkt niet. Wat nu?

Een kortingscode kan maar één keer gebruikt worden. Misschien heb je per ongeluk een typefout gemaakt bij het invoeren van je kortingscode. Is dit ook niet het geval? Neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] of telefonisch via 0321 –  23 00 22 dan zoeken wij het gelijk voor je uit.

Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, maar ontvang geen kortingscode. Wat nu?

Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief ontvang je eenmalig een kortingscode. Deze code wordt automatisch verzonden naar het door jou opgegeven mailadres. Mocht jij geen kortingscode ontvangen hebben dan kan het zijn dat deze in je spam inbox terechtgekomen is of dat je een tikfoutje hebt gemaakt bij het opgeven van je mailadres. Je kan de inschrijving dan opnieuw doen om de kortingscode dan wel te ontvangen. Mocht het systeem aangeven dat je mailadres al gebruikt is, kun je contact opnemen met ons via [email protected]. Wij gaan dan voor je uitzoeken wat er mis is gegaan en zorgen ervoor dat jij alsnog jouw kortingscode zal ontvangen.

Bezorgen en afhalen

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Wanneer je voor 12:00 besteld wordt je pakket morgen thuis bezorgd. (zondag uitgezonderd).

In welke landen bezorgt Summertoys allemaal?

Summertoys bezorgt in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland zolang een bestelling met de reguliere bezorgdiensten mee kan. Wanneer je een groot zwembad, spa of waterpark besteld welke op een pallet verzonden moet worden, dan bezorgen wij alleen in Nederland en België.

Welke pakketvervoerder levert mijn bestelling af?

Binnen Nederland wordt je bestelling meestal geleverd door DHL. Als jouw bestelling naar België, Frankrijk of Duitsland gaat dan wordt deze door DPD geleverd. Indien je bestelling meer dan 30 kg weegt wordt deze op een pallet verzonden en gebracht met een vrachtwagen.

Kan ik zelf een dag kiezen waarop ik mijn bestelling wil ontvangen?

Het kan voorkomen dat jij vandaag wilt bestellen, maar je bestelling niet direct geleverd hoeft te worden. Wanneer dit het geval is kun jij tijdens het bestellen een opmerking toevoegen via het opmerkingenvenster. Hier kun jij aangeven wanneer je pakket geleverd mag worden.

Wordt mijn bestelling ook op zaterdag afgeleverd?

Jouw bestelling wordt ook op zaterdag afgeleverd. Als jouw bestelling meer dan 30 kg weegt dan kunnen wij hem helaas niet versturen als een regulier pakket en is bezorging op zaterdag niet mogelijk.

Is het mogelijk om mijn bestelling op een ander adres te laten bezorgen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kan een ander verzendadres dan factuuradres opgeven bij het plaatsen van je bestelling.

Krijg ik een track & trace van mijn bestelling?

Ja, die krijg je zeker. Zodra we je bestelling verzenden ontvang je direct van ons een verzendbevestiging met een track & trace code. Hierna kan je jouw bestelling heel gemakkelijk volgen. De track & trace code ontvang je op het opgegeven mailadres. Deze email wordt verzonden vanuit Wuunder. Wuunder is ons transportplatform.

Ik had mijn bestelling al in huis moeten hebben, maar heb hem nog niet ontvangen. Wat nu?

Het zou helaas kunnen gebeuren dat de verzending vertraging opgelopen heeft of dat er iets anders misgegaan is met de levering van je pakketje. Met de track & trace code kan je zelf de huidige leverstatus van jouw bestelling zien. Kom je er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op via [email protected] of telefonisch via 0321 –  23 00 22 dan gaan wij het gelijk verder voor je uitzoeken.

Ik heb niet alle producten uit mijn bestelling ontvangen. Wat nu?

Wanneer je meerdere producten besteld hebt dan zou het zo kunnen zijn dat ze in meerdere pakketjes verstuurd zijn. In dat geval heb je meerdere track & trace links ontvangen. Als alle pakketten bezorgd zijn en je hebt nog steeds niet alle producten uit je bestelling ontvangen, neem dan direct contact met ons op via [email protected] of telefonisch via 0321 –  23 00 22 dan gaan wij het gelijk verder voor je uitzoeken.

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar het is niet het artikel dat ik besteld heb. Wat nu?

Alle bestellingen worden zo nauwkeurig mogelijk gepakt, maar het kan altijd gebeuren dat je een ander artikel geleverd krijgt dan dat je besteld hebt. In dat geval kan je contact met ons opnemen via 0321 –  23 00 22 of [email protected]. Wij zullen je dan een retourlabel toesturen, waarmee je het verkeerde artikel kosteloos kan retourneren. Het juiste artikel zullen wij dan direct naar je toe sturen.

Mijn artikel is beschadigd geleverd. Wat nu?

Wij dragen de zorg voor alle producten tot het moment dat de vervoerder deze bij ons komt ophalen. Gelukkig gebeurd dit minimaal, maar het kan voorkomen dat het pakketje of het artikel beschadigd bij jou afgeleverd wordt. Maak in dat geval direct foto’s van de beschadigingen en mail deze naar [email protected]. Wij zullen hierop direct contact met je opnemen en zorgen ervoor dat jij alsnog een onbeschadigd artikel zal ontvangen.

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je jouw bestelling gratis af wil halen bij ons in Dronten. De afhaalbalie is op werkdagen geopend van 8:30 uur tot 16:45 uur. Het adres van de afhaalbalie is Pioniersweg 60 te Dronten. Vergeet je afhaalbewijs (= orderbevestiging) niet mee te nemen als je jouw bestelling af komt halen.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Bestellingen boven de 50,- worden gratis verzonden. Bij bestellingen onder de 50,- rekenen wij verzendkosten. De verzendkosten bedragen 3,99 voor zendingen binnen Nederland en 5,99 voor zendingen naar België. Je bestelling afhalen bij onze afhaalbalie in Dronten is altijd gratis.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Via onderstaande stappen lees je hoe jij jouw product(en) naar ons kan terugsturen en hoe ons retourproces verloopt. De retourkosten vergoeden wij helaas niet, dus je bent zelf vrij in het kiezen van een vervoerder.

  1. Controleer of je retour aan onze retourvoorwaarden voldoet.
    • De producten zitten nog in een ongeopende verpakking.
    • De producten worden binnen de retourtermijn van 14 dagen naar ons toe verstuurd.
      • LET OP: indien jouw retour niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet kunnen wij hem helaas niet voor je verwerken.
  2. Download ons retourformulier en vul de benodigde gegevens in voor een efficiënte verwerking van je retour.
    • Voor een goede verwerking (en snelle terugbetaling) van je retour is het essentieel dat je het retourformulier volledig invult. Zo weten wij bij wie de retour hoort en kunnen we de terugbetaling zo snel mogelijk voor je in orde maken.
    • Je retourformulier kan je hier downloaden.
    • Heb je geen printer? Voeg dan alsjeblieft een blaadje toe met de gegevens welke gevraagd worden op het retourformulier.
  3. Kies een vervoerder naar keuze om het pakket naar ons te retourneren.
    • Je bent zelf geheel vrij in het kiezen van een vervoerder voor de retourzending.
    • Verstuur je pakket naar onderstaand adres:
      • Summertoys
      • Pioniersweg 60
      • 8251 KN Dronten
  4. Verpak je retour en voeg het ingevulde retourformulier bij de retour in de doos.
    • Zorg dat er altijd een extra verpakking om de productverpakking heen zit zodat je de verzendzegel nooit direct op de productverpakking plakt!
    • Voeg het ingevulde retourformulier bij in de doos.
  5. Breng je retour naar het door jou gekozen verzendpunt.
    • Breng je pakketje naar het verzendpunt van de door jouw gekozen vervoerder en bewaar je verzendbewijs goed!
    • Zodra wij jouw retour in ontvangst genomen hebben zal hij door ons beoordeeld worden. Indien je retour aan onze retourvoorwaarden voldoet maken wij de terugbetaling zo snel mogelijk in orde voor je. Normaliter duurt dit ongeveer 2 á 3 werkdagen. Het te ontvangen bedrag wordt overgeboekt op het door jouw gebruikte betaalmiddel.

Waar moet ik mijn bestelling die ik wil retourneren heen sturen?

Je bestelling die je wilt retourneren mag je verzenden naar:

Summertoys
Pioniersweg 60
8251 KN Dronten

Worden er retourkosten in rekening gebracht?

De kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening. Je mag dus zelf bepalen met welke vervoerder jij je zending wilt retourneren. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de vervoerder en de grootte/gewicht van het pakket.

Mijn bestelling is op een pallet geleverd en nu wil ik deze retourneren. Hoe gaat dit?

Een bestelling die op een pallet bezorgd is, kan niet via de reguliere pakketdiensten geretourneerd worden. In dit geval kun je contact opnemen met ons via [email protected] waarna wij een ophaalverzoek inplannen bij de transporteur. Geef duidelijk aan op welke dag de zending opgehaald mag worden. Houdt hierbij rekening dat dit alleen op maandag tot en met vrijdag kan en niet één dag na het verzenden van het retourverzoek. De retourkosten van een palletzending bedragen € 65,00. Deze zullen wij van het bedrag afhalen dat wij terugbetalen aan jou.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer je van ons de bevestiging krijgt dat je retour succesvol verwerkt is betalen wij je zo snel mogelijk terug. Dit zal uiterlijk binnen 14 dagen gebeuren, maar normaliter heb je jouw geld al veel eerder terug.

Hoe word ik terugbetaald na het retourneren van mijn bestelling?

Als je retour succesvol verwerkt is dan word je terugbetaald middels dezelfde betaalmethode als waarmee je bij ons de bestelling betaald hebt.

Waar vind ik het retourformulier?

Je kan je retourformulier hier downloaden. Vul deze alsjeblieft volledig in en voeg hem bij je retourzending zodat we jouw retour zo snel en efficiënt mogelijk af kunnen handelen.

Openingstijden klantenservice

Summertoys
Pioniersweg 60
8251KN Dronten
0321 -  23 00 22
[email protected]
Maandag 08.00-17.00
Dinsdag 08.00-17.00
Woensdag 08.00-17.00
Donderdag 08.00-17.00
Vrijdag 08.00-17.00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
  • Sander
    Zeer betrouwbaar en snelle levering

    Ik had via de webshop 2 skippyballen besteld en deze waren binnen afzienbare tijd binnen. Keurig verpakt en snel geleverd. Zal ik zeker onthouden voor een eventuele volgende keer.

  • Iris
    Eenvoudig maar leuk speelgoed

    Website werkte niet naar behoren. Betaling kon ik meermaals bij verrichten doordat de website niet doorlinkte naar de bank. Bestelling uit eindelijk wel kunnen doen, snelle levering en goed verpakt.

  • Jolanda Scheffer
    Snel en een heel goed kado

    De levering ging snel er is naar mijn wens geluisterd daardoor een heel blij kleinkind,dankje wel

  • Eelke
    Prima ervaring!

    Bestelling was snel en compleet in huis. Geen bijzonderheden. Gewoon een goede service!!

  • Yvonne
    Bestelling werd snel geleverd. Er bleek een verkeerde levering bij te zijn en dit is prima opgelost door Summertoys!

    true

  • Natasja
    Doen wat ze beloven

    Alles was netjes geregeld en snel.

  • Bertie
    prima aankoop

    Ik heb een parasol gekocht, leuk met allemaal kleurtjes. Alles goed verlopen.

  • Marjanne
    Netjes op tijd en goed verpakt verzonden.

    We hebben nu extra zin in onze vakantie. Onze zoon heeft autisme en heeft na hele lange tijd van zwemlessen zijn A diploma gehaald. We hebben hem een opblaashaai van summertoys gegeven. We zijn zo trots. Dus mochten we een cadeaubon winnen dan zoeken we een leuk opblaasdier voor onze dochter... Die is nu een beetje jaloers op haar broers haai.

  • Niels
    Prima bedrijf dat snel handeld!

    Zeer tevreden, overzichtelijke site met duidelijke omschrijvingen. Prijs/kwaliteit uitstekend!

  • Chris
    Goed product vlot geleverd

    Webshop goed vindbaar, goede en ook leuke producten die snel geleverd worden tegen een alleszins nette prijs

  • Laura
    Snelle en goede service

    Snel de juiste artikelen bezorgd. Mogelijkheid tot achteraf betalen.

  • I
    Snel geleverde bestelling

    Bijzonder snel is mijn bestelling opgepakt, verwerkt en geleverd. Badje ziet er goed uit. Een volgende keer zal ik weer graag gebruik maken van Summertoys.

  • GUY MONETTA
    satisfait de ma commande

    Livraison dans les délais.

  • Loes
    Geweldig

    Mijn dochter vind hem geweldig en kan er niet vanaf blijven

  • Ger Vollenberg
    Snel en correct

    Het kiezen op de site was gemakkelijk en bestellen soepel. Snelle levertijd dus zeer tevreden

  • Michèle van der Maas
    Prima en snel!

    Mijn ervaring is goed. Leuke skimboards voor een goede prijs.

  • F Y.
    Snelle levering

    Fijn om het artikel zo snel geleverd te krijgen; terwijl ik rekening hield met de drukte voor sinterklaas.

  • Ada Kuiper
    Goede info. correcte en vlotte bestelling Kubb-spel

    Ik heb even gebeld of ik de juiste versie van het Kubb-spel bestelde. Vriendelijk en duidelijk antwoord en vervolgens een vlotte bestelling. Ik ben helemaal tevreden.

  • Chubb
    Webshop met menselijke service

    Leuk Future-stepje besteld met knipperlicht wieltjes. Snel en goed verpakt bezorgd. Helaas deed van een van de wieltjes de lichtjes niet goed. Even een mailtje gestuurd en direct vriendelijk antwoord terug dat het geruild kon worden. Langs gereden in Dronten en hele aardige dame hielp ons. De nieuwe step stond al klaar bij de balie. Zo omgeruild en Opa kon op tijd op de verjaardag de blits maken. Fijn bedrijf met fijne mensen.

  • Philou
    Zeer plezierige ervaring

    Het bestel proces is zeer eenvoudig, de verzending was precies volgens de timing, het produkt voldoet aan de verwachting

  • Ingrid
    Prima

    Prima, snel en niet duur